söndag, juli 10, 2005

Åh vad bra jag har det....




















Nu har kursen här i Geneve satt fart ordentligt. Jag är här med en kollega Katarina, ni ser oss båda på bilden. Katarina och jag är helt överäns om att talarna på FN är kanonbra. det är fantastiskt inspirerande och lärorikt. Jag har tidigare varit på liknande kurs men detta är på en högre nivå. Här börjar samtalen och diskussionerna där man tidigare har landat efter 3 timmars diskussion. Det känns som man verkligen tar ett steg framåt och att deltagarna har ett genuint intresse av kursen. Vad talar vi om då? Jo, om världen, om hur världen mår, om vart vi är på väg, om vad trenderna visar och om att det går utför med världen om inte vissa frågor tas på större allvar. Det handlar om fattigdom, nöd, arbetslöshet, rättvisa, miljön, konsumptionsmönster, attityder, kunskap och mycket mer. Superspännande och det gör ingenting att det är kallt och regnar....

1 Comments:

At 10 juli, 2005 17:16, Blogger hanna said...

Låter jättespännande Ia! Framförallt så är det sjukt roligt att kunna läsa om vad som händer i ditt liv! Zeb var för övrigt det gulligaste jag sett. *smälta*

 

Skicka en kommentar

<< Home